Școala părinților: PEDEAPSĂ sau RECOMPENSĂ? (II)
Școala părinților: PEDEAPSĂ sau RECOMPENSĂ? (II)
Înainte de a citi acest articol, te invit să citești prima parte la adresa: http://www.asperacurs.ro/%C8%99coala-parin%C8%9Bilor-pedeapsa-sau-recompensa-i/
Din câte se pare, din acest prim articol putem concluziona că nici pedeapsa, nici recompensa nu reprezintă soluțiile recomandate pentru copiii noștri. Și, în mod firesc, vine întrebarea: Cum să evit „mituirea” copilului și să îl motivez corect?
Am putea testa următoarele variante:
- Încurajarea – este cea mai bună cale de a-l ajuta să dobândescă încredere în sine, element esențial pentru un viitor adult stăpân pe faptele și deciziile sale:
- prima dată avem în vedere evitarea descurajării!
- orice acțiune a copilului face parte dintr-un proces de învățare;
- când învăț, pot greși; important nu e să nu greșesc, ci să știu cum să mă îmbunătățesc;
- apreciază pozitiv orice acțiune a copilului și învață-l cum să se corecteze;
- acordă-i încredere: chiar dacă scapă o farfurie și aceasta se sparge, copilul este cu mult mai important decât orice farfurie.
- Îndrumarea – lasă copilul să experimenteze și să descopere singur care sunt consecințele acțiunii (sau inacțiunii) sale în siguranță
- lasă copilul să-și asume consecințele faptelor sale; așa învață (ex. uită pachețelul cu mâncare – va ști ce înseamnă senzația de foame și nu va mai uita altă dată);
- nu invada spațiul copilului – el are nevoie să aibă o zonă proprie de responsabilitate;
- rolul părinților este de a asigura un cadru sigur în care copilul se dezvoltă; învățarea este atributul lui.
- Exemplul personal
- copilul modelează părintele prin intermediul propriilor observații și nu prin ceea ce îi aduce părintele la cunoștință (face ce face „popa”, nu ce zice el);
- oferă și primește afecțiune!
- valorile viitorului adult se consolidează acum – copilul observa comportamentul părintelui: vorbesc la telefon și spun subordonatului să spuna o minciună când vine un control, apoi cer copilului să nu mă mintă; care va fi valoarea copilului referitoare la adevăr?
- evidențiază succesul chiar dacă este mic;
- succesul este un imbold pentru asumarea altor responsabilități;
- fă-ți timp pentru a asista la succesul copilului.
- Evidențiază succesele copilului
Așa cum fiecare persoană este unică, și copilul este unic. Testează care metode i se potrivesc și fii alături de el în călatoria vieții!
În articolul următor voi aborda subiectul oferirii de daruri. Pe curând!
Calendar Evenimente
Lun | Mar | Mie | Joi | Vin | Sâm | Dum |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
Articole Recente
- Spritul critic și încrederea în sine
- Curentul ECO
- Desaga vieții mele
- Există viață și după pensionare?
- Curs NLP PRACTITIONER – CONSTANTA
Categorii
Etichete
desaga
dezvoltare personala
leader
managementul stresului
nlp
proces decizional
programare neurolingvistica
resurse