titlu titlu titlu titlu titlu titlu titlu titlu titlu titlu

Școala părinților: PEDEAPSĂ sau RECOMPENSĂ? (II)

Posted Posted by admin in General     Comments No comments
Noi
7

Școala părinților: PEDEAPSĂ sau RECOMPENSĂ? (II)

Înainte de a citi acest articol, te invit să citești prima parte la adresa: http://www.asperacurs.ro/%C8%99coala-parin%C8%9Bilor-pedeapsa-sau-recompensa-i/

Din câte se pare, din acest prim articol putem concluziona că nici pedeapsa, nici recompensa nu reprezintă soluțiile recomandate pentru copiii noștri. Și, în mod firesc, vine întrebarea: Cum să evit „mituirea” copilului și să îl  motivez corect?

Am putea testa următoarele variante:

  1. Încurajarea – este cea mai bună cale de a-l ajuta să dobândescă încredere în sine, element esențial pentru un viitor adult stăpân pe faptele și deciziile sale:
  • prima dată avem în vedere evitarea descurajării!
  • orice acțiune a copilului face parte dintr-un proces de învățare;
  • când învăț, pot greși; important nu e să nu greșesc, ci să știu cum să mă îmbunătățesc;
  • apreciază pozitiv orice acțiune a copilului și învață-l cum să se corecteze;
  • acordă-i încredere: chiar dacă scapă o farfurie și aceasta se sparge, copilul este cu mult mai important decât orice farfurie.
  1. Îndrumarea – lasă copilul să experimenteze și să descopere singur care sunt consecințele acțiunii (sau inacțiunii) sale în siguranță
  • lasă copilul să-și asume consecințele faptelor sale; așa învață (ex. uită pachețelul cu mâncare – va ști ce înseamnă senzația de foame și nu va mai uita altă dată);
  • nu invada spațiul copilului – el are nevoie să aibă o zonă proprie de responsabilitate;
  • rolul părinților este de a asigura un cadru sigur în care copilul se dezvoltă; învățarea este atributul lui.
  1. Exemplul personal
  • copilul modelează părintele prin intermediul propriilor observații și nu prin ceea ce îi aduce părintele la cunoștință (face ce face „popa”, nu ce zice el);
  • oferă și primește afecțiune!
  • valorile viitorului adult se consolidează acum – copilul observa comportamentul părintelui: vorbesc la telefon și spun subordonatului să spuna o minciună când vine un control, apoi cer copilului să nu mă mintă; care va fi valoarea copilului referitoare la adevăr?
  • evidențiază succesul chiar dacă este mic;
  • succesul este un imbold pentru asumarea altor responsabilități;
  • fă-ți timp pentru a asista la succesul copilului.
  1. Evidențiază succesele copilului

Așa cum fiecare persoană este unică, și copilul este unic. Testează care metode i se potrivesc și fii alături de el în călatoria vieții!

În articolul următor voi aborda subiectul oferirii de daruri. Pe curând!

Comments are closed.

   

Calendar Evenimente

Mai  2018
Lun Mar Mie Joi Vin Sâm Dum
   
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31  

Articole Recente

Categorii

Etichete

desaga dezvoltare personala leader managementul stresului nlp proces decizional programare neurolingvistica resurse

Blogroll